Analýza použitelnosti

e-shopu či webové prezentace

Kdy na analýzu použitelnosti?

Predevším v okamžiku kdy vám něco na e-shopu neštimuje. Ať už jsou to nízké konverze, velké odchody ze stránek, časté stížnosti na fungování stránek, podivná čísla ve statistikách, nízké tržby nebo nepochopení obsahu ze strany návštěvníků.

Když se taková analýza vyplatí a dává smysl. To se sice lehko řekne, ale hůře vyhodnotí. Abych usnadnil vaše rozhodování, je to okamžik, kdy na pomyslnou misku vkládáte obchodní výkon. Zejména sledujete-li e-shopem skutečné zájmy a máte chuť budovat jeho budoucnost a životnost.

Co je obsahem a co výsledkem?

UX revize prostředí eshopu

Prohlédnu logiku stavby obsahu a jednotlivých prvků na stránce. Již v této fázi se obvykle odhalují první zásadní nedostatky.

Nasazení sledovací aplikace

Omezit se pouze na statistický nástroj Google Analytics je jako operovat koleno podle videa z Youtube. Asi to tak nějak zvládnete, ale nemusíte pochopit proč doktor na videu dělá řez na daném místě, a ne jiném.

Vytváření videozázmamu z každého přístupu uživatele

Mrknout pod ruku, tedy kurzor, uživateli na videu je fajn. Každá návštěva je zaznamenána jako video záznam a slouží k detailnímu pochopení chování návštěvníka na e-shopu.

Provedení uživatelského testu na 10 uživatelích z cílové skupiny

Malé testování pomůže ověřit a případně odhalit další věci, které mají vliv na chování návštěvníka na e-shopu. Největší problémy se vždy ukáží na prvních 5 – 6 uživatelích.

Report rychlosti načítání webu

Poměrně velké úskalí často tkví v potížích s rychlostí načítání webu. Načítáte stránku za více jak 3, 4 nebo dokonce více jak 5 sekund? Máte problém… Zjistím proč načítáte tak dlouho a připravím doporučení na úpravu.

Vyhodnocení dat z Google Analytics

Účelem tohoto bodu není slepé zkopírování dat z Google Analytics do dokumentace, ale naopak je to vyzdvyžení a odhalení podivných dat, které zároveň správně přečteme v kontextu.

Vygenerování dat do heatmapy, clickmapy a scrollmapy

Aby to operování dávalo smysl je fajn doplnit původní video operace o rozšířený výklad. Najednou nevíte pouze jen to, že stránku opustilo okamžitě více jak 60% návštěvníků, ale víte i jak se pohybují v obsahu a kde problém vzniká.

Vyhodnocení dat ze sledovací aplikace

Číst mezi řádky, pojmenovat správně věci a dát souvislosti do kontextu je úkolem tohoto bodu.

Vytvoření podkladů pro vlastní uživatelské testování

Pokud si chcete uživatelské testování rozšířit i po vlastní ose obdržíte manuál k provedení takového testu.

Dokumentace – doporučení k úpravám pro zvýšení konverzí

Aby to vše nebyly jen plky připravím dokumentaci, která zejména bude obsahovat doporučení k úpravám, které povedou ke zvýšení konverzí.

Jak analýza pomohla 2skin.sk

Velmi rád som spolupracoval s pánom Kadlecom, okrem perfektnej komunikácie a prístupu som mal možnost nechat naňho aj implementaciu výskedkov UX na web, ktorá okamžitě zdvíhla priamu predajnú konverziu o 1%. Perfektné, komplexné, all in one služby. Možem len odporučat.

Ing. Miroslav Hanus

Majitel e-shopu 2skin.sk, 2skin.sk

Kolik stojí analýza použitelnosti?

Základní

12000 Kč
  • UX revize prostředí eshopu
  • Vyhodnocení dat z Google Analytics
  • Nasazení sledovací aplikace
  • Vygenerování dat do heatmapy, clickmapy a scrollmapy
  • Vytváření videozázmamu z každého přístupu uživatele
  • Vyhodnocení dat ze sledovací aplikace
  • Provedení uživatelského testu na 10 uživatelích z cílové skupiny
  • Vytvoření podkladů pro vlastní uživatelské testování
  • Report rychlosti načítání webu
  • Dokumentace – doporučení k úpravám pro zvýšení konverzí
  • Doba zpracování: do 1 týdne

Hluboká

od30000 Kč
  • UX revize prostředí eshopu
  • Vyhodnocení dat z Google Analytics
  • Nasazení sledovací aplikace
  • Vygenerování dat do heatmapy, clickmapy a scrollmapy
  • Vytváření videozázmamu z každého přístupu uživatele
  • Vyhodnocení dat ze sledovací aplikace
  • Provedení uživatelského testu na 10 uživatelích z cílové skupiny
  • Vytvoření podkladů pro vlastní uživatelské testování
  • Report rychlosti načítání webu
  • Dokumentace – doporučení k úpravám pro zvýšení konverzí
  • Doba zpracování: 4 – 6 týdnů

Ceny jsou uvedeny včetně 21% DPH. V případě velkého rozsahu e-shopu nebo webové prezentace může dojít k navýšení výsledné ceny. Celkovou cenu projektu se dozvíte vždy před zahájením spolupráce po mém detailním seznámení se s vaším projektem.

Nějaké otázky?

Která z uvedených variant analýzy je pro mne vhodná?

Sestavil jsem dle svých zkušeností tři úrovně pohledu na analýzu Vašeho projektu.

Základní analýza se hodí všude tam, kde je nutný rychlý a jednoduchý zásah. Tato analýza pokrývá zejména můj vlastní pohled na věc. Nedostatky v použitelnosti webu či eshopu jsou zpravidla velmi podobné. Mnoho chyb pramení z nedostatečných zkušeností a znalostí při přípravě projektu. Jejich odhalení je prvním krokem ke změně v použitelnosti projektu. Nejčastěji se jedná o nevhodně rozmístěné prvky, neintuitivní navigaci, nepřehlednost obsahu, nevhodnou grafiku, barevnost a formu komunikace.

Rozšířená analýza je technické a datové rozšíření mého vlastního pohledu. Do věci vstoupí data, která pomohou nalézt problematičtější místa, a nebo číst v kontextu. Chcete přeci vědět proč Vám uživatelé odchází zejména z úvodní stránky nebo proč málo nakupují…

Hluboká analýza je vhodná pro střední eshopy obsahující větší množství obsahu a generující větší obraty. Nebo pro každého kdo chce detailní rozbor svého projektu doplněný o pohled uživatelů z cílové skupiny. Pojmenovat svou vlastní cílovou skupinu bývá někdy oříšek a nezřídka kdy i původce mnoha problému na webu nebo e-shopu.

Co když nevím zda je pro mne analýza použitelnosti vhodná?

V případě, že si nejste jisti, zda je pro váš e-shop analýza použitelnosti vhodná, napiště mi e-mail nebo zavolejte a prodiskutujeme vaši situaci.

Jak probíhá spolupráce?

Po vyplnění níže uvedeného formuláře si společně zatelefonujeme a prodiskutujeme váš projekt. Pokud si plácneme a dohodneme se na spolupráci dojde k podpisu smlouvy o dílo. Na začátku spolupráce vás požádám o zálohovou platbu ve výši 70% z celkové ceny analýzy. Zbývajících 30% uhradíte po předání podkladů z analýzy.

Je součástí analýzy i implementace navržených doporučení?

Ne. Součástí analýzy použitelnosti jsou pouze výše uvedené body.

Implementace doporučení bývá zpravidla práce pro několik dalších profesionálů. Obvykle je to copywriter, marketér, seo specialista, programátor, koder. Na mne se můžete obrátit v oblasti úpravy vizuálního stavu či designu.

Půjdeme do toho?

Pár informací o Vás

 

Ověření lidskosti